Quantcast
Guraso.eus

Krisiak zertan laguntzen du?

Krisi hitza barra-barra entzuten da azken aldian. Egun gauzatzen ari diren injustizia berri askoren arrazoitzerako erabiliena den hitza dugu: KRISIA.

Ni pertsonalki, kokoteraino nago KRISIAREN aterkipean ematen ari diren eskubide sozial eta pertsonalen urraketa etengabeaz. Krisiak aldaketa positiboak eragiteko balio behar du, ez kontrako norantzan atzerapausoak emateko!

Dena den, ez dut artikulua hau krisiaren nondik norakoak argitarazteko baliatu nahi, horretarako badaude IN SIDE JOB bezalako dokumental argigarriak, eta beste hainbat irakurgai. Artikulu honetan, krisia zertarako erabili dezakegun aipatu nahi dut, hau da, krisia mehatxu baino, aukera bezala ikusi eta erabiltzeko saiakera egitera animatu nahi zaituztet. 

Terapia munduan, zein hezkuntzan, krisiak, konnotazio positiboa hartu du azken hamarkadetan. Krisialdiak, maila pertsonalean behintzat, norberaren izaera indartu, aldatu eta garatzeko erabiltzen dira. Hazteko aukera bezala ikusten dira. Hezkuntzan ere, krisiak funtzio garrantzitsua betetzen du ikaste prozesuan.  Irtenbide berriak bilatu, teoria zaharrak kuestionatu eta frustrazioak gainditzeko aukera ematen omen du.

Ondorioz, krisi garaiak, ezatseginak, gogorrak, eta suntsitzaileak izan arren, onura ere badakarte: gauzak beste modu batean egiten hasteko premia sortzen dute, harremanak sendotu edo berplanteatzeko aukera ematen dute, antolaketa modu berriak aktibatzeko, hausnarketa bultzatzen dute, azalekoa dena eta esentziala dena ezberdintzen laguntzen dute… Ikuspegi horretatik, krisia, berez, aldaketarako motorra dela esan daiteke.

Ariketa polit bat proposatzen dizuet, alda ditzagun momentu batez egunero janzten ditugun betaurrekoak eta saia gaitezen krisiaren alderdi positiboa ikusten. Nire betaurrekoetatik, hau litzateke krisi hitzak bere gain hartzen dituen esanahai berriak:

K: Koordinatu
R:
hausnaRtu
I:  I
kasi
S: S
ortu
I:  I
nplikatu
A: A
utokudeatu

Eta zuretzat, ze esanahi dauka letra bakoitzak?

Bai maila pertsonalean, zein sozialean, krisiaren aurrean hartzen dugun jarrerak erabat baldintzatuko du gure etorkizuna eta gure ingurukoena. Krisiaren aurrean, bi jarrera nagusi agertzen dira:

1.    ALDAKETAREN ARDURA DELEGATU EGITEN DUEN PERTSONA: Derrota sentimendua, eta ondorioz, pasibotasuna eta nolabaiteko onarpena dira ezaugarri nabarienak.

2.    ALDAKETAREN ARDURA BERE EGITEN DUEN PERTSONA: Aldaketa esentzialak egiteko aukera ikusi, eta ondorioz, arduradun sentitu eta aktibitate sortzailean murgiltzen da.

Norberarentzat eta inguru hurbilarantzako emankorrena bigarren aukera izanik, horretara bideratu beharko genuke gure jarrera. Bide horretan, haur, gazte zein agure eta atsoak, laguntzaile bikainak bihurtuko dira. Guztionatzat dago zeregina eta oso aberasgarria da elkarrengandik ikasteko duguna. Gurasoek krisia betaurreko berriekin ikusiz gero, beraien jarrera berplanteatuz gero, gure haur eta gazteentzako eredu berriak sortuko ditugu. Finean, beste balore batzuetan hezteko eta mugitzeko ateak irekiko ditugu.

Eredu bat ematearren, hor duzue Kinsale (kinsale+2021.pdf )herrian gertatzen ari dena. Kinsale Irlandako hiri bat da, munduko hainbat hiri bezela, eredu kapitalistaren hatzaparretan bizi den hiri bat gehiago. Hiritar hauek, aldiz, egungo bizimodu zentzugabe eta arriskutsutik irten nahian, etorkizun argiago eta inteligenteago baten bila, beraien barne balioan enfokatu eta kudeaketa eredu berriak antolatzen hasiak dira. Badugu zer ikasi!!

IREKI ZURE LEIHOA, ALDAKETAREN AIRE BERRIAK SAR DAITEZEN !!!Tira, ez da horren zaila !!! EGINGARRIA DA ETA MOMENTUA DA !!!

Itziar Bartolome

Kaixo, Itziar Bartolome Aranburuzabala nauzu (Arrasate, 1973). Hezkuntzaren psikologian, dinamizazio soziokulturalean eta ikaskuntza prozesu zailetan laguntzeko trebatu nintzen. Hala ere, teoria guztietatik haratago, bizipenen bidez ikasten dudan pertsona naizenez, eguneroko jarduna da nire eskolarik esanguratsuena. Naturari ahalik eta errotuen bizitzeko apostua egin dut eta horrek ematen dit oinarrizko bizipoza eta lasaitasuna egunerokoari sormenez eta gogotsu ekiteko. Biziki maite dut izaki guztiengandik gertu sentitzea, eta bereziki, haurrekiko harremanak izan dira, gaur arte, nire ikaskuntza prozesua gehien aberastu dutenak. Euskalgintza, herrigintza eta naturgintzari erabat lotuta dago nire taupada. Hezkuntza ez formalaren eremuan hamaika proiektutan hartu dut parte haur zein heldu jendearekin eta esparru horretan sustraitu naiz gustura. Guraso.com-en aldiro idazten dut “basoa kanpotik ikusten” saiatu eta ikuspegi hori konpartitzeko asmoz. Elkarrengandik asko ikasiko dugulakoan, gero arte eta ondo bizi!

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

loading