Dorleta Kortazarren idatzitako azken kolaborazioa erabili genuen aitzakia moduan berarekin hitz egiteko. ipuinak, klasikoak, nola aukeratu ipuin egokiak, zer da ipuin egoki bat, ipuin “padagogikoak”…


 

 

Askotan, politikoki zuzenak izatearen aitzakiarekin, ipuinei duten zentzua eta ikasgaia kentzen ari gara. Hau egiteko tentazioa izaten dugu batez ere ipuin tradizional edo klasikoekin: sorgina kentzen dugu haurrak babestearren, otsoa salbatzen dugu barkatzen ikasi behar delako, sexistak dira eta berdintasunean hezi nahi dugu ,… eta horrela, ipuina, ezerezean utzi arte. Ipuin tradizionalak aldatzen hasita, horretarako, hobe beste zerbait kontatzen badiegu. Ez dut esan nahi gustatzen ez zaizkigun edo ezerosoak zaizkigun elementu batzuk egokitu ezin ditugunik, baina kontuz!, ipuinaren klabeak/indarguneak/giltzak aldatuz gero, akabo ipuina. Noski, honek lanketa bat dakar, ipuin tradizionalen jatorrira joan, bertsioak ezagutu, esanahia ulertu … eta horrek denbora eskatzen du.

Baina merezi du!! Altxor handi batekin egingo dugu topo. Honek gure haurtzaroa gogoraraziko digu, aukera emango digu berriro bizitzeko gure txikitako bizipenak, gure buruari galdetuko diogu zergatik genituen gustuko ipuin horiek, zergatik gogoratzen ditugun bereziki hauetako batzuk, zer ikasi genuen.