Mugimendua oso garrantzitsua da ikasteko. Garuna oxigenatzen laguntzen du, gogo-aldartea hobetzen du,  ikasteko jarrera bultzatzen du … Kontzentrazioa, arreta eta memoria hobetzen ditu.

Eta, oro har, ariketa fisikoa maiz  egiten duten haurrak egiten ez dutenekin alderatzen baditugu,  errendimendu kognitibo hobea izaten dituzte.

Hala ere, eskolak ez du (orokorrean) mugitzeko aukera handirik eskaintzen, eta horretarako prestatutako espazioak kirol-jarduerak egiteko izaten dira, hala nola futbol-kantxak edo basket pistak.

Finlandian berriki egin diren azterketek agerian utzi dute haur guztiek ez dutela kirolaz gozatzen, esperientzia negatiboekin lotzen baitute, ebaluazioa, konparazioa eta lehiakortasuna bultzatzen dituen jarduera baita. Baina haur horiei mugimendua gustatzen zaie  eta dantza edo bestelako jarduerak ere izan daitezke jarduera fisikoak.

Dantzak, mugimendua, gorputz-adierazpena, interakzio soziala … ahalbidetzen ditu. Dimentsio anitzeko garapena eta garapen osoa ahalbidetzen du, eta horrek arazo mental desberdinak eta bazterketa sahiesteko balio dezake.

Testu hau “Tierra en las manos” blogean argitaratutako artikulu luzeago baten sarrera da.